tab welcoming

Saturday 21 April 2012

First Time Bawak Kete

Semalam ada kelas belajar memandu kete ngan Uncle X (aku dah lupa namanya). First time der ! So habis je keje dlm pkl 2pm terus surf internet. Ala ... dah bosan kan. klas pun start jam 4pm-5pm. Berdebar2 gak aku ... iskh3. So dlm 3.45pm aku pun prepare then terus memecut LC 135 ke kedai keta tu (5 minit je pun)

Bila sampai, uncle tu belum ada lagi, so wait la dlm kedai tu sambil sembang2 ngan anak uncle tu ( errr bukan ah moi tau). So dlm 15 minit uncle sampai. Alik2 ada sorang akak terus meluru dan masuk kete uncle tu. Adeh !!! sah dah silap waktu nih. Then uncle tu ckp pkl 5 pm-6pm. Berasap gak aku dibuat, mlm semalam kata start pkl 4pm. Arghh !!!So malas nk layan anak uncle yg bkn ah moi tu, aku pun balik umah. Dalam hati tu, dah malas nk blaja kete terus, siap igt nak amek driving skol lain untuk blaja kete.

So dalam pkl 5pm dtg la jugak (hati dah cool der). Uncle tu pun kata silap waktu ni. So lastly decide next time and forever start pukul 5pm. So pendek citer, dah sampai jalan Kg Poh. Aku pun duduk kat sit pemandu. Adeh !!! rasa teruja der. So aku pun bawak la kete kancil yang tak seberapa baru tu he3. Emm bawak slow je la kan dalam 40km/h. Uncle tu asyik komen "tangan jgn keras""tekan clutch habis, minyak jgn tekan". Yearla, first time bawak, takkan la terus cam impak maksima kot kan. Tapi memang aku ase, cara aku bawak tu mcm robot. Nak pusing stering pun payah hahahahaha. Yg penting, tak masuk longkang+tak langgar lari :P
So next driving, Monday. siap kena bawak kat jalan besar. Layan der

kete idaman kalbu ... mgkin tinggal idaman jer kot
[layan der]

No comments: