tab welcoming

Monday 24 September 2012

Kesan air mani kepada lelaki dan wanita



Ehem2 ... macam XXX jer post kali nih. Err rilex bro, gua nak kongsi info yang menarik dan mungkin tak pernah di ajar di kelas sains. oppsss hehe ... anyway info ini boleh diamal untuk yang berkahwin sahaja. Yang belum tu, jgn cari bala nak cuba2. 

Ok berbalik kepada tajuk ... lelaki dan perempuan mempunyai air mani masing2. Jom kita lihat beberapa perkara berkaitan air mani dan kesannya.


1. Perut lelaki berkahwin BOROI

Selalu kita dengar bahwa perut lelaki cepat boroi sebab dah senang hati. Yeala ... dah kawin ni macam boss kan. " Sayang air kopi satu (sambil tgk TV) " " Sayang ... nak makan cekodok ikan bilis(sambil berbaring atas sofa)". Kan hapening hidup macam tu. Kalu dah kurang gerak, secara logik memang la perut ke depan kan. 


Menurut sebuah artikel tentang seks, perut lelaki mudah menjadi boroi kerana cecair daripada isteri mengalir masuk melalui zakar semasa hubungan kelamin. Cecair ini akan menyebabkan perubahan hormon bagi lelaki dan ini menyebabkan kebarangkalian menjadi boroi tinggi. Cecair ini juga menyebabkan zakar lelaki lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang. 

2. Khasiat air mani untuk wanita

Air mani yang terhasil dari pancutan sperma suami mempunya banyak protein dan nutrisi. Air mani ini bukan sahaja bagi menghasilkan zuriat (sperma) tetapi akan bersatu dengan darah wanita dan segala nutrisi tersebut akan diserap oleh badan isteri. Oleh kerani ini, air mani dikatakan akan menyebabkan kulit wanita menjadi lebih lembut dan sentiasa mempunyai mood yang baik. 

Selain itu, rambut isteri juga akan semakin hitam dan berkilat. Perghh tak payah susah nak beli Pantene camni hehe. Air mani juga akan menyebabkan jerawat di wajah menjadi kurang.


3. Fakta mengenai air mani

(i) Rasa air mani berpunca dari makanan yang dimakan oleh seseorang. Rasa Menurut Bodansky dalam bukunya yang berjudul To Bed or Not to Bed (2005), beberapa wanita menyukai rasa air mani tapi yang lain tidak demikian. Sebagai contoh, kafein dan daging merah membuat rasa air mani masam atau pahit.

(ii) Air mani mengandungi beberapa hormon yang mengubah suasana hati, seperti testosteron, estrogen, hormon perangsang folikel, hormon luteinizing, prolaktin dan beberapa prostaglandin yang berlainan. Dan memberi kesan dalam darah wanita sejam setelah terkena air mani.

(iii) Johnson dan Everitt dalam bukunya Essential Reproduction (2000) mengatakan air mani mengandungi gizi yang tinggi. Dalam ejakulasi khas (kira-kira satu sudu teh), air mani sudah mengandung 150 mg protein, 11 mg karbohidrat, 6 mg lemak dan 3 mg kolesterol.

(iv) Air mani tidak akan habis dan lelaki hanya memerlukan waktu 15 minit untuk menambah jumlah air mani setelah ejakulasi.

Sumber: Info

1 comment:

Dkna Abza said...

Erkkkk info menarik dr sudut positif. ;-)