tab welcoming

Thursday, 20 September 2012

Rumah dengan "bumbung hidup"

apo! bumbung hidup ? ni nak buat April Fool ke kawan. Sekarang ni dah bulan 9 la bro ... hehe. Sabar dulu, bagi gua citer sikit ok.

Sebenarnya takde la bumbung rumah tu hidup dengan bernafas atau bergerak seperti manusia. Sebaliknya bumbung2 tersebut ditanam dengan rumput/bunga bagi menambahkan kecantikan dan unsur alam semulajadi.

Memang menarik kan idea tersebut? Bukan sahaja menambah kecantikan rumah tersebut, tetapi juga secara tidak langsung satu inisiatif baik bagi menjadi kawasan rumah lebih mesra alam.

jom layan gambor2 kat bawah ... layan der


1. Meera Sky Garden House, Singapore



 2. Contemporary Cottage, Bay Village, Ohio


3. The Pierre, San Juan Islands, Washington


4. Summerhouse, Litchfield, Connecticut



5. Wind Dancer, Sonoma County, California


6. Natural Balance, Vancouver, Canada


7. House Ocho, Carmel Valley, California


8. Pacific Heights Townhouse, San Francisco, California
















Sumber: Forbes

3 comments:

Anonymous said...

Wow, superb blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your site is fantastic, as well as the content!

CikMai said...

buat je bumbung minangkabau..lawa gak..huhu

bhrain90 said...

sangat cantikk..
tapi banyak keluar duit nak buat nie..
orang yang berkemampuan je boleh buat nie..