tab welcoming

Saturday, 26 May 2012

Mai ramai2 kita check arah kiblat Ahad ni



kadang2 kat umah atau hostel
bila nak solat
kita mai agak2 lebih kurang jer kiblatnya

so besok 
26 Mei 2012 (Ahad)
tepat jam 5.18 PM
kita boleh semak kedudukan arah kiblat dengan gunakan teknik bayang matahari
kalu mendung ... tak dapat den nak nolong der

fenomena " istiwa' matahari " 
iaitu kedudukan matahari yang sebabkan bayang semua objek menjadi tegak 90 darjah di seluruh dunia
hanya berlaku 2 kali setahun
pada ketika ini
matahari berada tepat di langit bersamaan dengan latitud Kaabah

so apa lagi
set alarm or pesan kat membe suruh igtkan
bukan selalu dapat peluang ni
jangan lupa der 


besok kan cuti, jangan lepas peluang der


Sumber: Utusan

2 comments:

acik teyha said...

tak kan ku lepaskan peluang ini

TanpaNamaDer said...

dulu aku selalu dengar tentang nak tentu arah kiblat ni ... tapi malas nk ambil port. skrg dah sew rumah baru, x leh lepas peluang