tab welcoming

Saturday, 2 June 2012

Luahan hati seorang pensyarah wanita kepada pelajarnya

emmmm
emmmm
emmmm
alo kawan ... berapa kali emmmm2 ?
sorry bro, gua x tau camne nak mula :P
itu pun susah mau pk ka ... start

Once upon a time

di sebuah matriks 
nun di hujung selatan semenanjung
terdapat seorang pensyarah wanita 
Cik S (bkn nama sebenar ... nama dirahsiakan, takut diterjah lak)
Cik S ni umo dlm linkungan 30-an
still single  (yay! ... pernah di'skandal'kan dengan dia oleh membe2 aku. hampeh diorang nih)

Cik S
bersama dengan sekumpulan plajarnya
mereka sedang...
mereka sedang...
blaja la, pe lagi ... itu pun mau bgtau ka?

so dalam makmal itu
mereka sedang blaja Bio (sains hayat der)
tiba2
tiba2
Cik S merenung tajam pelajar2nya
ape lagi
semua tergamam dan ternanti2
ngomelan pensyarah yang agak cerah, cantik, rendah dan cutie itu (errrr .... gambar takde ok)



"saya bukan apa
sedih tgk keadaan lelaki sekarang ni
dah la sikit
lepas tu ramai yang masuk serenti
ramai yang buat jenayah
diri saya ni ... sapa yang nak manjakan
susah nak cari lelaki berkualti sekarang ni"

gua rasa
Cik S ni meme luahkan deep from her heart der
sebab sampai skrg gua boleh igt perisitiwa ini
dan ayat2 yang beliau lontarkan
**tokok tambah harap dimaafkan terutama yang merah tu :P

bila difikirkan betul2
aku setuju dengan pendapat beliau tu
meme la secara statistik
kat Malaysia ni lelaki dan perempuan lebih kurang banyaknya

Laporan kiraan permulaan ini menunjukkan bahawa jumlah penduduk di Malaysia adalah seramai 27,565,821 orang iaitu terdiri daripada 14,112,667 lelaki dan 13,453,154 perempuan. Purata kadar pertumbuhan penduduk tahunan dalam tempoh 2000–2010 ialah 2.17%. Semasa tempoh pembancian, terdapat 6,396,174 isi rumah dan 7,380,865 tempat kediaman di seluruh Malaysia. 

tetapi 
bila sampai ke pengajian universiti
nisbah lelaki dan perempuan sangat berbeza (30:70)
Nisbah antara bilangan pelajar lelaki dan perempuan di universiti ketika ini adalah 30:70, kata Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Menyelesuri kenyataan yang dikeluarkan oleh Dato’ NC, saya bersetuju sepenuhnya. Nisbah pelajar lelaki kepada pelajar perempuan di UPSI 1 : 8 orang merupakan suatu perkara yang dirasakan cukup genting


kalu ikut program yang diambil (sebagai contoh pendidikan)
emm mau jadi bunga la lelaki der
apa!!! bunga ... auwww please la wakaka


so secara lazim
wanita yang berpendidikan tinggi
akan mencari lelaki yang setaraf atau lebih sebagai suami
diulangi ... secara lazim
diulangi ... secara lazim
ni bukan hukum alam der


so lelaki yang sedia ada, sebahagian:
masuk serenti
terlibat dengan aktiviti jenayah
terlibat gejala sosial
tak serius dalam perhubungan (main2 jer)
gila seks, habis madu cari yang lain
jadi gay pun ada ... tak leh blah


jadi nampak tak keadaan realiti sekarang
lelaki berkualiti meme sikit der
berkualiti di sini bukan bermaksud meme perfect habis
kita kan manusia biasa
byk kurang dan silapnya
dan harus diingat
lelaki yang tak blaja tinggi2 tu ... ada gak yang berkualiti 
berkualiti = sekurang2nya punyai minima karektor bagi membina keluarga yang aman bahagia hingga ke syurga ...perghh 


sapa perasan lelaki berkualiti 

Sumber: Lelaki Kualiti Kurang

5 comments:

Khazman88 said...

kalau gentleman tu ade kualiti x bro? haha

TanpaNamaDer said...

kena temuduga lu , baru tau hehe

Hans said...

susah nak cari yang betul2 berkualiti skrg

kitakongsi said...

tak lama lagi mungkin negara kita akan dipenuhi oleh wanita yng hebat dari segi ilmu, kerjaya dan kuasa,,

TanpaNamaDer said...

blogger pun dah ramai gurlz ... pink lagi hehe